افزایش اعتماد به نفس و انگیزه و موفقیت در زندگی

افزایش اعتماد به نفس و موفقیت در زندگی

افزایش اعتماد به نفس و انگیزه و موفقیت در زندگی

افزایش اعتماد به نفس و موفقیت در زندگی

  • ۰
  • ۰

چگونه زبان بدن را بخوانیم

 

چگونه زبان بدن را بخوانیم

 

 

درک زبان بدن می تواند منجر به روابط نزدیک تر شود، زیرا ارتباط غیر کلامی تا 60٪ معنای ارتباطات بین فردی را تشکیل می دهد. بدیهی است که سیگنال هایی که مردم با زبان بدن خود ارسال می کنند و توانایی خواندن آن نشانه ها را به طور موثر دارند، مهارت بسیار مفیدی است. با کمی دقت و توجه ، شما می توانید یاد بگیرند که با کمی دقت زبان بدن را بخوانید، و با تمرین کافی، می تواند ان را به طبیعتی از وجود خود تبدیل کنید.

مدیریت اختلاف - مواد آموزشی برای مربیان

خواندن نشانه های احساسی

1

تماشای گریه در اغلب فرهنگ ها گویای انفجار احساسات است.غالبا گریه علامت غم و اندوه است، اما گریه همچنین می تواند بیان شادی هم باشد. گریه همچنین می تواند از طریق خنده و طنز رخ دهد. بنابراین، هنگام ارزیابی گریه، شما باید سیگنال های دیگری را برای تعیین متن مناسب گریه بگیرید. همچنین گریه می تواند مجبور به وانمود کردن باشد تا همدردی را به دست آورد یا دیگران را فریب دهد. این عمل به عنوان "اشک تمساح" شناخته می شود، بیان عجیب و غریبی است که بر روی اسطوره ای که اشک های تمساح را در هنگام گرفتن طعمه، به تصویر می کشد. به علائم خشم و یا تهدید نگاه کنید. نشانه هایی از تهدید شامل چشم های کاملا باز و دهان باز یا بسته است. به سیگنال های اضطراب نگاه کنید. هنگامی که افراد اضطراب را نشان می دهند، افزایش پلک زدن و حرکات غیر طبیعی صورت را نشان دهنده این مسئله است. افرادی که مضطرب هستند نیز ممکن است با دستان خود خجالت بکشند و قادر به نگهداری آنها در یک نقطه نباشند.

 توجه داشته باشید هر گونه تظاهری به غرور، مردم ابتدا لبخند کوچکی را نشان می دهند ، سرشان را به عقب می گذارند و دستانشان را روی لب ها می گذارند.

خواندن نشانه های ارتباطی

ارزیابی پروکسیم ها و هپتیک ها، یا فاصله گرفتن و لمس کردن. این یکی از راه های برقراری ارتباط و روابط بین فردی است. نزدیک بودن فیزیکی و سیگنال لمسی، مهربانی و عشق.

 

 

افراد در روابط نزدیک نیاز به فضای شخصی کمتری نسبت به غریبه ها دارند.

شایان ذکر است که فضای شخصی از لحاظ فرهنگی متفاوت است؛ به خاطر داشته باشید که آنچه در یک کشور صحیح و پسندیده در نظر گرفته شده ممکن است در کشوری دیگر ناپسند در نظر گرفته شود.

 

چشمان فرد را بخوانید، مطالعات شان می دهند که وقتی مردم در یک گفتگوی جالب شرکت می کنند، تقریبا 80٪ زمان خود را با چشم های طرف مقابل متمرکز می کنند. آنها نه تنها روی چشم دیگری تمرکز می کنند، بلکه در چند دقیقه تمرکز خود را روی چشم می گذارند، سپس به بینی یا لب ها حرکت می کنند و دوباره به سمت چشم ها می ایند.

 

تماس با چشم نیز اغلب به عنوان نشانه ای از صداقت استفاده می شود. تماس چشم بیش از حد ماندگار و تهاجمی نشان می دهد که یک فرد بسیار از پیام هایی که قصد ارسال انها را دارد مسلط و آگاه است. به این ترتیب فردی که سعی در فریب دادن فردی دارد، ممکن است تماس چشم خود را پنهان کند، که ممکن است دلیلی بر دروغ گفتن باشد.

 

خواندن نشانه های جذاب

 

تماس با چشم را ارزیابی کنید. تماس با چشم یک نشانه جذاب است، همانطور که حد معمول ان 6 تا 10 بار در دقیقه است

موقعیت، حرکات، و موضع شخص را در نظر بگیرید. به طور کلی، افرادی که به یکدیگر جذب می شوند، سعی می کنند فاصله را به یکدیگر نزدیک کنند. از تفاوت های جنسیتی در نشان دادن جذابیت ،آگاهی داشته باشید. مردان و زنان می توانند از طریق زبان بدنشان تفاوت های خود را نشان دهند.

برای مثال :یک مرد احتمال دارد که پیشروی کند و بدن خود را به سمت فرد مورد علاقه اش نزدیک کند.

خواندن نشانه های قدرت

افرادی که سلطه خود را تثبیت می کنند، آزادانه تماشا می کنند و دیگران را در معرض دید مستقیم قرار می دهند. آنها نیز آخرین فردی هستند که تماس چشم را قطع کنند

 .

ارزیابی حالت های صورت. فردی که ادعای سلطه و قدرت را دارد، از لبخند زدن به منظور ارتباط جدی خودداری می کند و ممکن است به جای آن، لب هایش را جمع وفشرده کند.

افراد غالب نیز یک رویکرد صحیح دارند. آنها معمولا دست خود را به بالا یا کف دست خود را به سمت بالا قرار می دهند.

در نظر بگیرید که شخصی چگونه فضای شخصی خود را مدیریت می کند. افراد با موقعیت بالا به طور کلی فضای فیزیکی بیشتری را برای وجود بین خود و وضعیت افراد پایین تر فراهم می کنند. افراد دارای موقعیت عالی فضای فیزیکی بیشتری را برای نشان دادن غلبه و تسلط بر وضعیت خود خواهند داشت. به عبارت دیگر، یک گستردگی نشان دهنده قدرت و موفقیت است

بدانید که خواندن زبان بدن یک کار پیچیده است. رفتار غیرکلامی خود پیچیده است، زیرا همه افراد متفاوت هستند و خودشان متفاوتند. خواندن زبان بدن می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا هنگام تفسیر نشانه هایی که مردم به شما می فرستند، شما باید کل تصویر را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، آیا این فرد که با شما امروز این برخورد را کرده است، او با همسرش دعوا کرده است؟

هنگام تفسیر زبان بدن دیگران، هر جا که ممکن باشد، مهم است که شخصیت، عوامل اجتماعی، رفتار کلامی و محیط را در نظر بگیریم. در حالی که این اطلاعات همیشه در دسترس نیستند، اما می تواند برای خواندن زبان بدن مفید باشد. مردم پیچیده هستند، بنابراین نباید تعجب برانگیز باشد که چگونگی انتقال اشارات انها متناسب با بدنشان پیچیده باشد!

  • ۹۹/۰۲/۲۰
  • ali ahmadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی